(ŞANLIURFA-ÖZEL-DRON) Fırat Nehri taştı, her yeri su bastı
(ŞANLIURFA-ÖZEL) Fırat Nehri taştı, her yeri su bastı ŞANLIURFA (İHA) - Baraj kapaklarının açılmasından sonra debisi yükselen Fırat Nehrinin suları, yollar ile parkları bastı, su üstündeki dubalarda tehlike alarmı çaldı. Son yağışlardan sonra su seviyesi yükselen Şanlıurfa'nın Birecik ilçesindeki barajın kapakları açıldı. Kapakların açılmasıyla birlikte Fırat Nehrine alan sular, debinin yükselmesine neden oldu. Taşan nehrinin suları yolları göle çevirdi, parklar suyla doldu, işyerleri zarar gördü. Akıntının şiddeti nedeniyle su üstündeki duba restoranlarda tehlike çanları çalmaya başladı. Bazı restoranları su bastı, ön kısımları akıntının şiddetine dayanamayarak suya gömüldü. Nehrin kıyısı boyunca devriye atan Birecik Belediyesi zabıta ekipleri, nehirden uzak durmaları konusunda vatandaşları uyardı. Bir çok yeri su bastığını söyleyen Mehmet Çağdaş, " Bazı işyerlerini su bastı. Mesire alanları, parkları su bastı. Köprünün ayaklarında hasar bile oluşmaya başladı" dedi. Su seviyesinin yükselmesinin eski zamanları hatırlattığını söyleyen Zeki Kaçan," Birecik Barajının kapaklarının açılmasıyla birlikte Fırat Nehrindeki su seviyesi yükseldi. Bu yükselme bize eski Fırat'ı, eski Dicle'yi hatırlattı" ifadelerini kullandı. Kapakların açılmasıyla birlikte parklar ile işyerlerini su bastığını söyleyen Bozan Çetinkaya," Birecik Barajının kapakları açıldı. Parklar, araziler su altında kaldı. Bazı işyerleri de su altında kaldı" dedi. Furkan Arslan ise yağan yağmurlar nedeniyle bazı işyerlerinin su altında kaldığını dile getirdi. Dubaların tehlike oluşturduğunu söyleyen Tacettin Aslan, " Yağmurlardan dolayı Birecik Barajının su seviyesinin yükselmesi nedeniyle kapaklar açıldı. Kapakların açılmasıyla birlikte Fırat Nehri'nin su seviyesinin 3-4 metre yükseldiğini görüyoruz. Kafeler, duba restoranlar tehlike arz ediyor. Can ve mal kaybı olmadan yetkililerin duba restoranlar konusunda duyarlı olmasını istiyoruz" diye konuştu. (Şİ-LO-Y