(İSTANBUL-DRON) 19 Mayıs’ta Sultanahmet’ten Dolmabahçe’ye pedal çevirdiler
(İSTANBUL-DRON) 19 Mayıs’ta Sultanahmet’ten Dolmabahçe’ye pedal çevirdiler İSTANBUL (İHA) - İstanbul'da 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında düzenlenen etkinliğe katılan yüzlerce bisikletli Sultanahmet’ten başlayıp Dolmabahçe’ye pedal çevirdi. Sultanahmet'te son bulan turda bisikletlilere çeşitli hediyeler verildi. 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı, İstanbul İl Gençlik Spor Müdürlüğü, Türkiye Bisiklet Federasyonu tarafından 'Gençlik Atanın İzinde Bisiklet Tur'u düzenlendi. Programa İstanbul Vali Yardımcısı Ünal Kılıçarslan, İstanbul İl Spor ve Gençlik Müdürü Muhittin Özbay ve davetliler katıldı. Çok sayıda bisiklet severin katıldığı tur, Sultanahmet Ayasofya Meydanı'ndan başladı. Yaklaşık 1 saat süren bisiklet turu Beşiktaş Dolmabahçe’den dönüşle Ayasofya Meydanı'nda sona erdi. "107 yıl önce bağımsızlığa atılan ilk adım gençler, ülkesine sahip çıkan sporcular sayesinde çok güzel tanıtılıyor" Programda bir konuşma yapan İstanbul İl Spor ve Gençlik Müdürü Muhittin Özbay, "Biz, 15 Mayıs günü itibariyle kutlamalarımıza başlıyoruz. 20 Mayıs akşamına kadar yüzlerce tesiste, yüzlerce branşta spor aktiviteleri düzenliyoruz. Bu sabah da çelenk sunma törenimizden hemen sonra Atatürk Kültür Merkezi'nde gençlik merkezlerimiz tarafından hazırlanan bir gösterimiz oldu. Bütün il yönetimi oradaydı. Çok güzel bir sahne oluştu, çok güzel çok duygu yüklü. 107 yıl önce bağımsızlığa atılan ilk adım gençler sayesinde, ülkesine sahip çıkan sporcular sayesinde tüm meydanlarda çok güzel tanıtılıyor" dedi. "Pedal çeviren tüm dostlara yürekten teşekkür ediyorum" Konuşmasına devam eden Özbay, "Bisiklet turumuz bizim medarı iftiharlarımızdan birisi. Bunu her yıl yapıyoruz. Onlarca kişi katılıyor. Bizi en çok mutlu eden, anneler çocuklarıyla, babalar çocuklarıyla, eşler birlikte, gençler, çok ciddi bir sinerjiyle geçirdiğimiz bir organizasyon oluyor. Burada aslında en büyük pay sizlerin. Sizler olmasanız biz bunları yansıtamayız. İyi ki varsınız. Pedal çeviren tüm dostlara yürekten teşekkür ediyorum. Bir gün değil, her gün sporcuyuz. Bir gün değil, her gün bağımsızız. Bir gün değil, her gün 19 Mayıs kutluyoruz" şeklinde konuştu. "252 kişinin tamamı tura katıldı" 252 kişinin tura katıldığını söyleyen Özbay, "252 kayıt yapıldı. 252 kişinin tamamı tura katıldı. Bu kazananı herkes olan bir organizasyon. Herkese hediyelerini takdim edeceğiz. Sponsorumuz aracılığıyla da 13 tane bisiklet çekilişle hediye ettik. En son da minik bir kardeşimize gitti, gördünüz. Çok mutlu olduk. İyi ki varlar, inşallah daha da büyüterek devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. Türkiye Bisiklet Federasyonu İstanbul İl Temsilcisi Ensar Efendioğlu, "Türkiye Bisiklet Federasyonu İstanbul İl Temsilcisi olarak 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'nda Spor Bakanlığımızın bünyesinde yaklaşık bin bisikletliyle birlikte bir bisiklet turunu gerçekleştirdik. Yaklaşık 14 kilometrelik bir bisiklet turunda, bisiklet kültürünü tabana yayma açısından harika bir tur oldu ve aynı zamanda da Gençlik Bayramımızı bisikletler üzerinde coşkuyla kutladık. Toplamda 55 dakika sürdü 14 kilometre. 7'den 70'e herkesin katıldığı bir turdu. Çocuklarıyla katılan vardı, tandem bisikletle katılan vardı, paralimpik sporcularımız vardı aramızda. İşitme engelli sporcularımız da yer aldı bu turda" diye konuştu. Tur sonrası yapılan çekilişte hediye kazananlara bisikletleri verildi.